Groepjes? Twee aan twee? U- vorm?

Ieder schooljaar zet ik alle tafels klaar en maak ik een plattegrond waar alle kinderen zitten. Dit schooljaar doe ik het een beetje anders……

Bij binnenkomst afgelopen maandag stonden alle tafels en stoelen opgestapeld in het midden van de klas. Waarom? De vloeren worden in de was gezet in de vakantie. Dan kunnen ook de vloeren er weer een schooljaar tegenaan.

Ieder schooljaar (tot nu toe) wist ik precies hoe ik de tafels en stoelen wilde hebben, ik bepaalde de plattegrond en deelde het lokaal in.

Dit schooljaar doe ik het iets anders (wat eigenlijk best spannend is). De tafels staan allemaal nog aan de kant en tijdens de eerste schooldag vraag ik de kinderen een plattegrond te maken van de klas.
In groepjes maken ze een plattegrond en ze zullen deze ook presenteren.
Als alle presentaties geweest zijn, gaan we overleggen.

Uiteindelijk komen we tot een gezamenlijk besluit.
We zorgen dat alle tafels en stoelen in de juiste opstelling komen te staan en de kinderen zoeken een tijdelijke plaats.

Als de kinderen naar huis zijn maak ik een plattegrond en op dinsdagochtend maken de kinderen kennis met hun nieuwe plaats.

Tijdens deze activiteit werken de kinderen samen aan het vergroten van de groepsverantwoordelijkheid.

Ben zo benieuwd….☺️



2 gedachten over “Groepjes? Twee aan twee? U- vorm?”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *